Szkolny konkurs plastyczny

SZKOLNY  KONKURS:

  • · STROIK  WIELKANOCNY
  • · OZDOBA  WIELKANOCNA

Celem konkursu jest:

  • kształtowanie aktywnej i twórczej postawy dzieci, młodzieży i dorosłych oraz tradycji  kulturowej związanej z obrzędami okresu Świat Wielkanocnych;
  • popularyzacja twórczości utalentowanych rodzin uczniów SP Siedlce;
  • rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci, młodzieży i dorosłych.

 

Prace należy dostarczyć do 12 marca 2018r.

Mamy powody do dumy

13 lutego w Gminnym Ośrodku Kultury w Raszówce odbyły się gminne eliminacje konkursu recytatorskiego. W tegorocznych zmaganiach wzięło udział 25 uczniów, którzy oceniani byli w dwóch kategoriach wiekowych –uczniowie klas IV-VI i klas VII i gimnazjum. Prezentowano utwory poetyckie, prozatorskie i poezję śpiewaną. Nasi uczniowie  zaprezentowali się doskonale. Debiutująca Kinga Szumlańska z klasy IV otrzymała wyróżnienie, szóstoklasista Miłosz Abramczuk zajął II miejsce, takie samo  w grupie starszych zdobyła Aleksandra Szeliga. Przed naszymi laureatami rozgrywki o randze powiatowej. Życzymy im powodzenia.

Walentynkowe „Zaprogramuj przyszłość”

14 lutego w ramach programu „Zaprogramuj przyszłość” zajęcia w klasach 0, 1, 2 i 3 zorganizowane były pod kątem Walentynek. Uczniowie, m.in.: rozszyfrowywali hasła, rozwiązywali rebusy, odczytywali zakodowane obrazki oraz układali czerwone kubki i kafelki wg określonego wzoru. Walentynkowe kodowanie obserwowane było przez naszą trenerkę panią Jolantę Pańczak.

ROBOTYKA

Po feriach rozpoczęła się ROBOTYKA dla chętnych uczniów. Warsztaty prowadzone są dla dwóch grup wiekowych WYNALAZCA (5-7 lat) oraz INŻYNIER (8-14 lat). Zajęcia prowadzi pani Agnieszka Wantuła z KLOCKOTEKI http://klockoteka.pl/

WYNALAZCA

Główne założenia warsztatów:

  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej · rozwijanie zainteresowań technicznych
  • wykorzystanie wiedzy z matematyki
  • wprowadzenie w fascynujący świat robotyki

INŻYNIER

Kluczowe wartości edukacyjne:

  • projektowanie i budowa programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół, osi i innych elementów technicznych,
  • rozumienie i interpretacja dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych,
  • praca metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, korekcja błędów, poprawa projektu,
  • zdobywanie praktycznego doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych, np. szacowanie i pomiar wielkości fizycznych, analiza danych, wyznaczanie średniej,
  • wprowadzenie do programowania w prosty, intuicyjny sposób, z wykorzystaniem narzędzi wykorzystywanych w przemyśle i badaniach naukowych (aplikacja EV3 bazuje na LabView),
  • rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa naukowego.

„Zaprogramuj przyszłość”

„Zaprogramuj przyszłość” w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Siedlcach. Jest to projekt, dzięki któremu blisko 20 000 uczniów klas 1-3 szkół podstawowych z niewielkich miejscowości nauczy się podstaw programowania i rozwinie umiejętności cyfrowe w praktyce.

Jest to inicjatywa Fundacji Orange i Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Organizacje prowadzą ją wspólnie w ramach 9 projektów regionalnych, które uzyskały dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Aby umożliwić wykorzystanie nowej wiedzy w praktyce naszym uczniom otrzymaliśmy nowoczesne zestawy edukacyjne. Zawierają one roboty, zestawy mechatroniczne, tablety dla nauczycieli i uczniów przeznaczone do nauki programowania oraz maty do kodowania bez prądu.

„Dzień Bezpiecznego Internetu: tworzymy kulturę szacunku w sieci”

W Naszej Szkole z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu z inicjatywy nauczycieli informatyki i zajęć komputerowych, pani Anny Rogalskiej i Anny Cieleń zorganizowany został konkurs plastyczny, rozmawialiśmy o zasadach bezpiecznego i kulturalnego korzystania z Internetu, oglądaliśmy filmy, pracowaliśmy metodą burzy mózgu oraz  tworzyliśmy mapy mentalne.


Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata.

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.

Organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 r. jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF). Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. Partnerami DBI 2018 są Facebook oraz Multimediawszkole.pl. DBI zostało objęte honorowym patronatem przez Rzecznika Praw Dziecka, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Komendę Główną Policji.

DBI 2018 obchodziliśmy 6 lutego pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: tworzymy kulturę szacunku w sieci”. Szacunek to pojęcie, które zawiera w sobie bardzo wiele treści. To istotna wartość, bez której nie zbudujemy kultury zrozumienia, zaufania i tolerancji. Brak poszanowania innych osób, ich prywatności czy odmiennych poglądów skutkuje niepokojącymi zjawiskami, które pojawiają się w internecie m.in. cyberprzemocą, hejtem, sekstingiem, ksenofobią. Podczas obchodów DBI 2018 chcemy podkreślić także to, że szacunek jest ważny nie tylko w odniesieniu do świata, innych ludzi, ale także do własnej osoby – jest wsparciem w ochronie naszej prywatności, a także w budowaniu reputacji. Internet to narzędzie, które młodzi ludzie intensywnie wykorzystują do komunikacji, a dobre i pozytywne relacje są oparte na poszanowaniu drugiej strony.

Korespondencyjni Przyjaciele Klasy 1 z Wieliczki

Przyjaciel korespondencyjny lub przyjaciel listowny – osoba, z którą regularnie wymienia się miłe kartki, listy lub maile (koresponduje) jako hobby. Często jest to osoba zamieszkała w innym mieście czy kraju, której nigdy nie spotkało się osobiście i ze względu na dzielącą odległość jej spotkanie na żywo jest mało prawdopodobne.

Uczniowie z klasy 1 dzięki wychowawcy Annie Cieleń nawiązali korespondencyjną znajomość z uczniami z klasy 1 ze Szkoły Podstawowej z oddziałami integracyjnymi w Wieliczce.

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia wymieniliśmy się kartkami z życzeniami świątecznymi. Natomiast w lutym przygotowaliśmy widokówki z pozdrowieniami z okazji Dnia Pocztówki do Przyjaciela.

**Jesteś tutaj: **Home Aktualności